علت برفک زدن یخچال فریزر معمولی و یخ زدن آن
نوشته شده توسط : jaheshland

علت برفک زدن یخچال زیاد ساده است. هوای خنک درون یخچال می بایست همواره در درون اجزای گوناگون یخچال به گردش درآمده و جریان داشته باشد. در صورتی که این هوای خنک با هوای گرم یا نمناک که از خارج یخچال وارد می شود، تصادف داشته باشد، در نقطه اختلاط این دو جریان، برفک به هستی می آید. برفک ها در صورتی که آب نشوند، به مرور مشکل شده و یخ می بندند که به یخ زدن یخچال می انجامد. البته یخ زدن درون یخچال می تواند یکراست از یخ زدن آب و… نیز باشد.

چرا یخچال برفک میزند؟ انگیزه ها ساختن برفک یخچال شما یکتا از سه باره زیر خواهد بوذ:

اگر محل نصب یخچال فریزر مناسب نباشد و پیرامون دارای رطوبت فوقانی باشد، با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال یا فریزر مقدار زیادی از رطوبت پیرامون وارد دستگاه شده و به برفک زدن یخچال فریزر انتها می شود. بنابراین، اگر سماور و اجاق گاز شما در کنار یخچال فریزرتان قرار دارند، بهتر است به فکر تغییر محیط‌ یخچال و یا آنها باشید.
دلیل دیگری که می تواند به برفک زدن فریزر بیانجامد، ویرانی لاستیک دور درب است.  یخچال بدون برفک ارزان اگر لاستیک در قسمتی مبتلا شل شدگی، پارگی یا سایش شده باشد، به طوری که امکان ورود هوا به تو دستگاه باشد، گمان کردن برفک زدن بالا خواهد بود. در چنین مواقعی باید اقدام به تعمیر و یا تعویض لاستیک دور درب یخچال نمایید.
دلیل سوم ساختن برفک در یخچال فریزرهایی که انگیزه ها 1 و 2 در آنها صادق نیست، می تواند خرابی ترموستات یخچال باشد. در این حالت حتما از تعمیرکار مجرب برای رفع خرده یخچال خویش کاربرد کنید، چرا که جایگزینی و تعمیر ترموستات حساس بوده و در صورت نداشتن دانش و تجربه کافی، ریسک آفت رسیدن به دستگاه وجود دارد.
در خصوص اینکه چکار کنیم که یخچال برفک نزند، مواردی که در بالا ذکر شدند را می تاب مدنظر قرار داد. همچنین در پیوسته نکات دیگری بیان می شود که در رفع سخت و بازداری از برفک زدن و انجماد یخچال موثر خواهند بود.





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: