نوشته شده توسط : jaheshland
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, بازوبند
محققان بازوبندی ابداع کرده‌اند که همانند یک ترموستات شخصی عمل می‌کند و دمای بدن انسان‌هایی را که همواره گرم یا سردشان هست، در یک دمای ثابت نگاه می‌دارد.

 بیش از 10 درصد مصرف سالانه انرژی صرف گرم کردن و یا سرد کردن ساختمان‌ها می‌شود و تابه‌حال گزینه‌های اندکی برای حل این معضل وجود داشته است.

 

اکنون محققان با ابداع این برچسب امیدوارند که راه‌حل مناسبی برای خنک نگاه داشتن یا گرم کردن انسان‌هایی که همواره سرد یا گرمشان هست پیدا کرده باشند تا به جای صرف انرژی زیاد برای پایین آوردن یا بالا بردن دمای داخل ساختمان بتوانند دمای بدن این افراد را در حد مطلوب نگاه دارند.

 

در داخل این بازوبند، برچسبی قرار دارد که بیش از هشت ساعت کار می‌کند و می‌تواند دمای بدن انسان را تا 10 درجه خنک کند.

 

سازندگان این بازوبند می‌گویند، استفاده از این وسیله راه‌حل ساده‌تر و مناسب‌تری نسبت به استفاده از دستگاه‌های گرم‌کننده و یا خنک‌کننده‌ای است که برای راحت نگاه داشتن چند نفر باید دمای کل ساختمان را خنک و یا گرم نگاه دارند.

 

نحوه ساخت این برچسب به این‌گونه است که محققان ستون‌های کوچکی از مواد ترموالکتریک را به نوارهای باریک مسی از الکترود جوش داده و آن‌ها را میان دو ورقه الاستومر کششی قرار دادند.

 

جریان برق از باتری در تمام ستون‌ها حرکت می‌کند و دما را از یک صفحه به دیگری منتقل می‌کند.

 

اگر گرما به ورق نزدیک به پوست فرد برسد، بدن گرم می‌شود اما اگر حرارت به ورقه دورتر منتقل شود، گرما از پوست فرد گرفته می‌شود و بدنش خنک خواهد شد.

 

 

این برچسب که قطری پنج سانتی‌متر دارد قابل‌انعطاف، سبک‌وزن و مربعی شکل است. محققان در مجله science Advances نوشتند که برای درست کردن جلیقه‌ای که بتواند قسمت‌هایی از بدن مانند پشت و یا گردن را که در معرض خطر بیش از حد گرم شدن یا بیش از حد سرد شدن هستند، پوشش دهد به حدود 100 مورد از این برچسب‌ها نیاز است.

 

این تعداد برچسب، حدود 26 وات انرژی در یک روز گرم مصرف می‌کند که کمتر از 50 درصد انرژی موردنیاز یک لپ‌تاپ است.

 

با این حال ساخت این برچسب صدها پوند هزینه دارد و محققان امیدوارند که این هزینه را پایین‌تر بیاورند.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11027740.html



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,شارژ گوشی
شرکت فرانسوی ناوا از تولید خازن‌هایی با ظرفیت و عمر بسیار بالا برای ذخیره‌سازی انرژی و شارژ سریع و 20 ثانیه‌ای وسایل برقی خبر داده است.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، شرکت فرانسوی ناوا از تولید خازن هایی با ظرفیت و عمر بسیار بالا برای ذخیره سازی انرژی و شارژ سریع و 20 ثانیه ای وسایل برقی خبر داده است.

 

 این خازن ها می توانند جایگزین باتری های لیتیومی شوند که سرعت شارژ آنها بالا نیست و بعد از حدود دو سال کارآیی خود را از دست می دهند.

 

ناوا می گوید خازن های پرظرفیت جدید این شرکت که ظرف 12 ماه آینده به تولید انبوه می رسند در حوزه های گسترده ای برای تامین برق کاربرد خواهند داشت که از جمله آنها می توان به صنعت هواپیمایی، خودروسازی و غیره اشاره کرد. این شرکت برای تولید انبوه خازن های خود بودجه ای 10 میلیون دلاری دریافت کرده است.

 

خازن های ناوا نه تنها به سرعت شارژ می شوند، بلکه خالی شدن شارژ آنها هم در صورت لزوم با سرعت زیادی ممکن است؛ قابلیتی که باتری های لیتیومی از آن برخوردار نیستند.

 

یکی دیگر از مزایای این خازن ها امکان پر و خالی کردن آنها از انرژی به اندازه یک میلیون بار است. کارآیی بالا در شرایط آب و هوایی متفاوت و محیط های گوناگون نیز خازن های مذکور که با نانولوله های کربنی تولید شده اند به گزینه ای جذاب مبدل کرده است. این در حالی است که باتری های لیتیومی به خصوص در سرمای زیاد به سرعت خالی می شوند.

 

شرکت نانوا می گوید می تواند هر ماه 100 هزار خازن از این نوع را تولید کند و انتظار می رود بازار آن که فعلا در حد 500 میلیون یورو ارزش دارد ظرف 5 سال آینده 400 تا 600 درصد رشد داشته باشد.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11027575.html



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,عینک های واقعیت افزوده
شرکت اپسون از تولید عینک های جدید واقعیت افزوده خبر داده که به زودی روانه بازار می شوند و مهم ترین مزیت آنها قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند است.

به گزارش فارس به نقل از ورج، شرکت اپسون از تولید عینک های جدید واقعیت افزوده خبر داده که به زودی روانه بازار می شوند و مهم ترین مزیت آنها قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند است.

 

 این عینک ها به نام Moverio BT-30C علاوه بر قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند اندرویدی به رایانه های مجهز به ویندوز نیز از طریق پرت یو اس بی – سی متصل می شوند.

 

قیمت این عینک 499 دلار است و قرار است در ماه ژوئن یعنی یک ماه دیگر عرضه شوند. وزن این عینک 95 گرم بوده و بر خلاف محصولاتی مانند هولولنز مایکروسافت یا Magic Leap One چندان پیچیده نیست.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,عینک های واقعیت افزوده

 این عینک ها تصویر سه بعدی را بر روی نمایشگر در درون شیشه های عینک نمایش می دهند و کنترل تصویر در حال پخش با استفاده از خود گوشی بدون پیچیدگی زیاد ممکن است.

 

عمق میدان این عینک 23 درجه بوده و امکان نصب سه برنامه بر روی آن به طور همزمان و استفاده از آنها بر روی شیشه های مختلف عینک وجود دارد. به عنوان مثال بر روی یک شیشه مرورگر وبی را باز کرد و بر روی یک شیشه دیگر فیلم و عکس مشاهده کرد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11027004.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland
پس از اپل، شرکت چینی شیائومی نیز اعلام کرده موبایل جدید این شرکت بدون شارژر به بازار عرضه می شود. 

به گزارش مهر به نقل از انگجت، به نظر می رسد اپل تنها شرکتی نیست که شارژر را از پک دستگاه های تازه خود حذف می کند. زیرا شیائومی اعلام کرده موبایل Mi۱۱ آن بدون شارژر روانه بازار می شود. 

 

البته دلیل این کار نیز روشن است، بسیاری از کاربران شارژرهای قدیمی خود را استفاده می کنند و بنابراین حذف آنها به حفظ محیط زیست و کوچکتر شدن بسته بندی دستگاه ها منجر می شود. قرار است شیائومی فردا کنفرانسی برگزار و درباره این تصمیم بحث کند. 

 

برخی از منتقدان با این اقدام شیائومی مخالف هستند و معتقدند این شرکت چینی با حذف شارژر صرفه جویی می کند.

 

 

این در حالی است که طبق گزارش ها سامسونگ نیز تصمیم دارد گلکسی S۲۱ را بدون شارژر عرضه کند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067337.html

 

 

 
 


:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

واتس‌اپ در میلیون‌ها گوشی قطع می شود.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از یورونیوز، با فرا رسیدن سال جدید میلادی پیام‌رسان واتس‌اپ اعلام کرده است که سرویس‌رسانی به میلیون‌ها گوشی تلفن همراه را متوقف خواهد کرد و کاربران آن‌ها دیگر نخواهند توانست به این اپلیکیشن  دسترسی داشته باشند.

 

نابر گزارش نشریه سان بریتانیا، بسته به‌روز رسانی جدید سبب خواهد شد که این پیام‌رسان دیگر روی نسخه‌های قدیمی اندروید و اپل کار نکند. در واقع این اپلیکیشن از روز اول ژانویه سال آینده (۱۲ دی) دیگر روی تلفن‌های هوشمندی که سیستم عاملی کمتر از آی‌او‌اس ۹ (برای کاربران محصولات اپل) و اندروید ۴.۰.۳ (برای کاربران محصولات اندرویدی) دارند کار نخواهد کرد.

 

این بدین معنی است که گوشی‌های آیفون ۴ به پایین توان اجرای پیام‌رسان واتس‌اپ را نخواهد داشت و کسانی که از آیفون ۴‌اس، آیفون ۵ ، آیفون ۵ اس، آیفون ۶ و آیفون ۶اس استفاده می کنند برای ادامه استفاده از واتس‌اپ باید سیستم عامل خود را به آی‌او‌اس ۹ یا بالاتر به روز کنند.

 

در سوی مقابل هرچند اغلب گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار بالاتر از سیستم‌عامل ۴.۰.۳ هستند، با این حال شماری از مدل‌های تلفن‌های همران اندرویدی همچون گالکسی اس۲ و موتورلا دروید رزر از سال جدید نخواهند توانست از خدمات واتس‌اپ استفاده کنند.

 

 

سال گذشته واتس‌اپ به سرویس‌رسانی به گوشی‌های هوشمند قدیمی با سیستم عامل کمتر از آی‌او‌اس ۸ و اندروید ۲.۳.۷ پایان داده بود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews78376.html

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

در سال ۲۰۲۰ بحران کرونا کسب‌وکارهای زیادی را دچار مشکل کرد و شرکت اپل هم برای تولید انبوه محصولات جدید خود با مشکلات زیادی مواجه شد. به همین خاطر نسل جدید آیفون بسیار دیرتر از زمان همیشگی به دست کاربران رسیدند. اما در هر صورت اپل در این سال بار دیگر موفق شده محصولات پرفروشی را راهی بازار کند و البته می‌توان انتقادهایی هم در رابطه با عملکرد اپل در سال ۲۰۲۰ مطرح کرد. در ادامه به محصولات برنده و بازنده‌ی اپل در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

 

برنده: آیفون SE 2020

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

آیفون SE 2020 در اوایل ۲۰۲۰ معرفی شد و خیلی زود مورد توجه گسترده‌ی کاربران قرار گرفت. اپل برای تولید این گوشی از بسیاری از قطعات آیفون ۸ استفاده کرده است. همچنین مانند آیفون XR از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و تراشه سری آیفون ۱۱ یعنی A13 درون آن تعبیه شده است و در نهایت به عنوان یک گوشی با قیمت زیر ۴۰۰ دلار در قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار گرفته است.

 

برنده: آیفون ۱۲

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

آیفون ۱۲ یک جانشین عالی برای برای آیفون ۱۱ محسوب می‌شود. این گوشی برخلاف نسل قبلی از نمایشگر اولد بهره می‌برد، حاشیه‌های نمایشگر آن اندکی کاهش پیدا کرده و لبه‌های نمایشگر کاملا تخت شده، دوربین اصلی بهتر شده و از همه مهم‌تر قیمت آن تفاوت زیادی با آیفون ۱۱ ندارد. اگرچه در نگاه اول این گوشی ارتقای پر زرق‌وبرقی محسوب نمی‌شود، ولی تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورد.

 

بازنده: آیفون ۱۲ پرو

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

اگرچه آیفون ۱۲ یکی از بهترین محصولات اپل در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود، اما از طرف دیگر آیفون ۱۲ پرو با توجه به قیمت بالاتری که دارد ارزش چندان بیشتری را ارائه نمی‌کند. این گوشی نسبت به آیفون ۱۲ از ۲ گیگابایت حافظه رم بیشتر، دوربین تله‌فوتو با زوم ۲ برابری، بدنه‌ی نسبتا بهتر و حافظه پایه بیشتر بهره می‌برد ولی در نهایت ۲۰۰ دلار گران‌تر است. به همین خاطر روی هم رفته خرید آیفون ۱۲ انتخاب منطقی‌تری محسوب می‌شود.

 

برنده: آیفون ۱۲ پرو مکس

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

آیفون ۱۲ پرو مکس گران‌ترین و بهترین گوشی اپل به حساب می‌آید و طبق گزارش‌ها مورد استقبال خریداران هم قرار گرفته است. این گوشی از بزرگ‌ترین سنسور دوربین در بین آیفون‌ها بهره می‌برد و همچنین به لطف سیستم لرزشگیر سنسور و دوربین زوم نسبتا بهتر، جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. همچنین نباید نمایشگر غول‌پیکر آن را از قلم بیندازیم.

 

بازنده: شارژر مگ‌سیف

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

اپل آهن‌رباهای بسیار کوچکی در پنل پشتی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ تعبیه کرده که اتصال برخی وسایل جانبی مانند کیف پول یا شارژر بی‌سیم به این گوشی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. اگرچه شارژر مگ‌سیف هنوز در اول راه قرار دارد، اما برخی گزارش‌ها خبر از این می‌دهند که شارژر موردنظر خیلی راحت از پنل پشتی جدا می‌شود که این خبر خوبی برای یک محصول ۶۰ دلاری نیست. روی هم رفته اگرچه اپل تا حد زیادی بر روی نکات مثبت این محصول مانور داده، اما مورد توجه زیادی قرار نگرفته است و عمدتا به چشم یک محصول جانبی گران‌قیمت و نه‌چندان مفید دیده می‌شود.

 

برنده: اپل واچ SE

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,محصولات برنده و بازنده‌ی اپل

 

به نظر می‌رسد اپل بالاخره به این نتیجه رسیده که بخش زیادی از کاربران طرفدار محصولات جذاب ولی مقرون به صرفه هستند و در نتیجه اپل در سال ۲۰۲۰ ساعت هوشمند اپل واچ SE را راهی بازار کرده است. این محصول از بسیاری از ویژگی‌های نسل ششم اپل واچ بهره می‌برد ولی با قیمت پایه ۲۸۰ دلار به دست کاربران می‌رسد.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067368.html



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

در آگوست گذشته اخباری در مورد عرضه گوشی جدید اوپو با نمایشگر کشویی و بزرگ شونده منتشر شد و حالا اطلاعات جدیدی در این زمینه در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش مهر به نقل از جی اس ام آرنا، صفحه نمایشگر این گوشی به صورت کشویی و جمع شونده طراحی شده که با باز شدن به صورت عمودی تا ۸۰ درصد بزرگ‌تر می‌شود.

 

در پشت این گوشی نیز سه لنز دوربین در نظر گرفته شده و برای عکاسی و فیلمبرداری در شب فلاش ال ای دی در کنار دوربین‌ها در نظر گرفته شده است.

 

بر روی نمایشگر اصلی این گوشی حفره‌ای به عنوان دوربین سلفی وجود ندارد و لذا یا دوربین سلفی در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد یا قرار است نمایشگر دیگری برای تهیه عکس‌های سلفی در کنار نمایشگر اصلی در نظر گرفته شود.

 

سیم کارت این گوشی در سمت راست بدنه آن نصب می‌شود و فقط در صورت باز کردن کامل نمایشگر در دسترس خواهد بود. همچنین دو دستگیره کوچک در بالا و پایین گوشی برای آویزان کردن آن وجود خواهد داشت.

 

اوپو خود هنوز به طور رسمی زمان عرضه و قیمت این گوشی را اعلام نکرده است و لذا این گوشی هنوز یک گوشی مفهومی تلقی می‌شود. گوشی یادشده که اوپو ایکس ۲۰۲۱ نام گرفته از نظر ظاهری شبیه به آیفون ۱۱ است. اما مشخص نیست آیا قدرت سخت افزاری آن نیز به اندازه این گوشی یا بیشتر از آن خواهد بود یا خیر.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews78403.html



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

نسخه جدید «ویندوز ۱۰X» که قرار است سال آینده میلادی عرضه شود، مجهز به ویژگی «استندبای مدرن» است که اجازه می دهد لپ تاپ به محض بازشدن و خروج از وضعیت خواب قابل استفاده باشد. 

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، مایکروسافت مشغول توسعه نسخه جدیدی از ویندوز ۱۰ به نام «ویندوز ۱۰X» است. قرار بود این سیستم عامل سال جاری میلادی عرضه شود اما شرکت آن را به تعویق انداخت و تغییراتی در طرح اولیه اجرا کرد.

 

اکنون «ویندوز ۱۰X» که براساس سیستم عامل ویندوز ۱۰ بنا شده، قرار است در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شود.

 

طبق گزراشی جدید این نسخه از ویندوز با قابلیت « استندبای مدرن» عرضه می شود که تجربه ای آنی را ارائه می کند. در حال حاضر مدتی طول می کشد تا لپ تاپ های مجهز به ویندوز از وضعیت استندبای (خواب) خارج شوند، اما با قابلیت جدید این شرکت، سیستم به محض باز شدن در آن، آماده است.

 

یکی دیگر از ویژگی های جدید این سیستم عامل آن است که اجازه می دهد اپلیکیشن ها حتی در وضعیت خواب نیز در پس زمینه فعال باشند. این امر به خصوص برای اپ هایی مانند ایمیل کارآمد است. بیشتر اپلیکیشن های موجود در فروشگاه ویندوز با این ویژگی سازگار هستند.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067514.html



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

سامسونگ حق امتیاز اختراعی برای یک دوربین سلفی زیر نمایشگر ثبت کرده که احتمالا در ۲۰۲۲ روی موبایل پرچمدار این شرکت عرضه شود. 

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، مدت هاست که تولید کنندگان موبایل سعی دارند دستگاهی با نمایشگر تمام صفحه بسازند. تاکنون روش های مختلفی برای از بین بردن بریدگی دوربین سلفی روی نمایشگر ارائه شده است. در همین راستا سامسونگ حق امتیاز اختراع موبایلی ثبت کرده که با روشی نوین دوربین سلفی را زیر نمایشگر مخفی می کند.

 

این شرکت در ژوئن ۲۰۲۰ حق امتیاز مذکور را ثبت کرده که شامل یک دوربین زیر نمایشگر است. در این حق امتیاز توضیح داده شده دوربین سلفی هنگام استفاده کاملا مخفی می ماند. برای این منظور روش دقیقی نیز طراحی شده است.

 

در همین راستا در اسناد آمده بخشی از نمایشگر موبایل که دوربین در آنجا قرار گرفته، باید شفاف باشد. البته یک نمایشگر ثانویه زیر بخش شفاف قرار می گیرد تا در زمانی که از دوربین استفاده نمی شود، روی آن را بپوشاند.

 

 

این فناوری چالش کیفیت دوربین هایی که زیر نمایشگر قرار می گیرند را برطرف می کند. ممکن است از این فناوری در سری گلکسی S۲۲ که قرار است در سال ۲۰۲۲  میلادی عرضه شود، استفاده شود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067518.html



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

عموماً عادت بر این است كه دور تا دور اطراف آشپزخانه را با كابینت بپوشانند و اجاق گاز و سینك وخلاصه همه وسایل موردنیاز را در بین قسمتهای مختلف كابیت جاسازی كنند. اما آشپزخانه را به ترتیب دیگری نیز می توان چید كه به مراتب زیباتر و راحت تر باشد.


این ایده بخصوص می تواند برای آشپزخانه هایی كه پنجره های بزرگ وسرتاسری دارند و یا راهی به تراس دارندعالی باشد چرا كه باعث می شود فضای دسترسی به پنجره ها و یا در آزاد باشد. درعین حال تمام وسایل موردنیاز در یك محل كم وسعت جمع شده و بقیه فضای آشپزخانه آزاد خواهد بود. به این ترتیب این بخش به قلب آشپزخانه تبدیل خواهد شد.

 


۱ - محلی كه اجاق گاز را در آن قرار داده اید نیاز به تهویه دارد. حتماً موافقید كه نمی توان یك دستگاه تهویه كوچك برای این كار تعبیه كرد. 
بنابراین می توان گفت كه بر روی اجاق گاز باید یك هود قیفی شكل كه از سقف آویزان می شود نصب شود.شاید بخواهید در جزیره راحتی خود یك سینك ظرفشویی نیز داشته باشید.

بهتر است این سینك فضای كنار اجاق گاز را اشغال كند تا ظرفهایی كه روی اجاق به خاطر پخت و پز كثیف شده اند به راحتی به داخل آن منتقل شود. همچنین مراقبت كنید سینكی كه انتخاب می كنید آنقدر بزرگ باشد كه قابلمه های بزرگ را هم بتوانید در آنها بشویید و نیز ارتفاع آن به اندازه كافی بلند باشد تا بتوانید یك سطل آشغال در زیر آن قرار دهید.

 

۲- هر كدام از انتهاهای این جزیره باید با نئوپان یا استیل به پهنای حداقل ۳۵ سانتیمتر پوشانده شود.

 

۳ - در نظر داشته باشید پریزهای برق را در دیواره های اطراف این جزیره كار بگذارید و نه روی سطح آن. این كار از ایجاد شوكهای الكتریكی در مكانهای خیس جلوگیری می كند.

 

۴ - دیواره های این جزیره را می توانید طوری طراحی كنید كه دارای قفسه های كوچكی برای قرار دادن كتابهای آشپزی و یا روزنامه های یومیه باشد. همچنین می توانیدجایی برای قرار دادن قابلمه های كوچك كه به تكرار مورد استفاده قرار می گیرند، بشقابهای دم دستی و یا شوینده ها در نظر بگیرید.

حتی بخشی از این فضا را می توانید به ماكروفر اختصاص دهید. تا بچه ها به راحتی بتوانند برای گرم كردن غذاهای فوری و آماده به آن دسترسی داشته باشند.

 

۵ - اگر می خواهید در اطراف جزیره ای كه ساخته اید صندلی بگذارید و برای صرف غذا در اطراف آن بنشینید پس بهتر است یا فضای سطح آن را به طرف بیرون گسترش دهید و یا كابینتهای بخش دیگر آشپزخانه را كمی به عقب بكشید.

 

۶ - اگر چنین قصدی دارید پس سعی كنید بین اجاق گاز و سینك و لبه های سطح كه افراد دور آن خواهند نشست یك فاصله حداقل ۵۰ سانتیمتری در نظر بگیرید.

 

۷ - گوشه ها را گرد درآورید تا از برخورد افراد با آنها جلوگیری شود. گوشه های تیز بخصوص برای كودكان خطرناك هستند.

 

۸ - اگر روی این جزیره راحتی خود را با نئوپان یااستیل یا هر ماده دیگری می پوشانید نیازی نیست سعی كنید بین آن و دیگر قسمتهای آشپزخانه هماهنگی ایجاد كنید. كافی است طراحی این بخش با طرح كلی فضای خانه همخوانی داشته باشند.

 

مثلاً می توانید دیواره های آن را از گرانیت بسازید و برای بخشی كه قرار است در اطراف اجاق گاز قرار بگیرد مثلاً نئوپان مخصوص مورداستفاده قرار دهید در حالی كه شاید به كار گرفتن استیل برای اطراف سینك ممكن است مناسب به نظر برسد.

 

۹- از چراغهای منفردی كه به سقف نصب می شوند برای روشن كردن محوطه این جزیره استفاده كنید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

برای اینکه مبلمان چرمی‌‌‌تان تمیز و نرم بماند، مرتب آن را گرد‌گیری کنید و گاه به گاه سطح آن را توسط واکس مخصوص چرم آغشته کنید.


مبلمان و کاناپه‌های چرمی را از منابع گرمازا مانند رادیاتور و آتش روباز شومینه دور نگه‌دارید چرا که گرمای زیاد باعث خشک و شکننده شدن چرم می‌شود.


قبل از خرید بهتر است از نوع مرغوبیت چرم و درجه‌بندی چرم‌ها آگاهی داشته‌باشید تا بتوانید کالای مناسبی را خریداری کنید.


چرم‌هایی که دارای رنگ تیره
 هستند و معمولا رنگ‌هایی یکدست و یکنواخت دارند از نوع مرغوب هستند و همچنین این نوع چرم لطافت و نرمی خاصی هم دارد. آن دسته از چرم‌هایی که رنگی یکنواخت ندارند و به صورت دانه دانه، لکه‌های ریز و روشن بر رویشان وجود دارد چرم مرغوبی نیستند و دوام زیادی هم ندارند. معمولا این دسته از چرم‌ها ممکن است به سرعت پاره شوند.


قبل از خرید، ابتدا 
مقیاس و اندازه خانه و فضایی را که قرار است مبلمان در آن جای بگیرد، در نظر داشته‌باشید. اگر فضای بزرگی برای چیدمان مبلمان چرم دارید، بهتر است که کاناپه‌های بزرگ را انتخاب کنید و بالعکس اگر فضای کوچکی دارید، توصیه می‌شود که از تک‌مبل‌های کوچک استفاده کنید چرا که مبلمان کوچک فضای کوچک را بزرگ‌تر نمایان می‌کند.


قبل از خرید کاناپه و مبلمان چرمی
، رنگ زمینه و دکوراسیون خانه را به یاد داشته‌باشید تا بتوانید مبلمانی با رنگی هماهنگ و یا مکمل برای فضای مورد نظر خریداری کنید. معمولا چرم‌های بلوطی فضای بسیار زیبا و گرمی را به وجود می‌آورند و همچنین باعث می‌شوند که فضا بزرگ‌تر از آنچه که هست نمایان شود. معمولا چرم‌های بلوطی به راحتی با هر دکوری هماهنگی پیدا می‌کنند.

 


اگر قصد دارید برای اتاق نشیمن مبلمان بخرید، بهتر است کاناپه‌های بزرگ چرمی را انتخاب کنید چرا که لمیدن و استراحت کردن روی این سبک مبلمان به مراتب راحت‌تر از دیگر انواع مبلمان است.


اتاق نشیمن، فضایی است که 
اعضای خانواده بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کنند و به دلیل پرتردد بودن این فضا، کاناپه‌ای را انتخاب کنید که دارای چرم با کیفیت و بادوامی باشد تا دیرتر دچار فرسودگی و پارگی شود.


هنگام خرید، از فروشنده مبلمان
 سوال کنید که کالای مورد نظر دارای چه نوع چرمی است و نحوه نگهداری و مراقبت از آن چگونه است چرا که بسیاری از چرم‌ها دارای واکس روغنی مخصوص به خود هستند که در بیشتر فروشگاه‌ها همراه با کالای مورد نظر فروخته می‌شود.

 

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/leather-furniture.html



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

 

۱) به آنهایی که نمی‌توانند به آسانی با دیگران ارتباط برقرار کنند، توصیه می‌شود از طیف‌‌های مختلف رنگ زرد در اتاق و محل کارشان استفاده کنند. دکوراتورها معتقدند این رنگ انرژی زیادی در افراد ایجاد می‌کند و باعث برقراری ارتباطی راحت‌تر و صمیمی‌تر با دیگران می‌شود.

 

۲) اگر به افسردگی مبتلا هستید، پیشنهاد دکوراتورها این است که برای مدتی یکی از دیوارهای خانه یا محل کارتان را به رنگ زرد در بیاورید. این رنگ تحریک‌کننده سیستم عصبی است و در درمان افسردگی‌های عصبی می‌تواند کمک‌کننده باشد.


اگر به‌طور ناخودآگاه از این رنگ لذت می‌برید و دوست دارید در فضای اطراف‌تان این رنگ وجود داشته ‌باشد، بهتر است در کنار این رنگ از رنگ بنفش که مکمل‌ آن است، استفاده‌کنید.

 

۳) دکوراتورها استفاده از این رنگ و طیف‌های متفاوت آن را به افراد پر جنب و جوش و عصبی که تیرویید پرکار دارند و دچار حمله‌های عصبی می‌شوند و نیز به افرادی که فشار خون بالا دارند، توصیه نمی‌کنند.

 

۴) رنگ زرد می‌تواند ذهن را تحریک‌ کند و بنابراین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق مطالعه یا درس‌‌باشد. ولی قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض این رنگ ممکن است حالاتی مانند عدم تمرکز و تحرک زیاد در افراد ایجاد کند.

 

زرد و بنفش

 

۵) دکوراتورها ضمنا هشدار می‌دهند که استفاده نابه‌جا از این رنگ می‌تواند احساس انزواطلبی و جدایی از اجتماع و مردم را در بعضی افراد به وجود آورد.

 

۶) اگر به‌طور ناخودآگاه از این رنگ لذت می‌برید و دوست دارید در فضای اطراف‌تان این رنگ وجود داشته ‌باشد، بهتر است در کنار این رنگ از رنگ بنفش که مکمل‌ آن است، استفاده‌کنید. در این صورت، فضایی کاملا مناسب و متعادل خواهید داشت. همچنین با استفاده از رنگ مکمل در کنار رنگ زرد می‌توانید از برخی عوارض ناشی از قرار گرفتن در معرض این رنگ که در طولانی‌مدت ایجاد می‌شود، جلوگیری کنید.

 

منبع : https://www.beytoote.com/mode/decor/special-decoration-depressed.html

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

میز آرایش یا همان میز توالت یکی از ضروری ترین لوازم اتاق خواب می باشد. اکثرا میز آرایش با تخت و پاتختی ست است. اما در بعضی مواقع می توانید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. در ادامه نمونه هایی از شیک ترین و جدیدترین میزهای آرایشی را برای شما فراهم آورده ایم.

 

شیک ترین مدل میز آرایش, میز آرایش جدید

مدل میز آرایش

 

میز آرایش, مدل میز آرایش

میز آرایش شیک

 

میز آرایش ساده, مدل میز توالت ساده

میز آرایش ساده

 

میز آرایشی پارچه ای, ایده هایی برای میز آرایشی

میز آرایش کوچک

 

میز آرایشی تک, میز آرایش ساده

ایده هایی برای میز آرایش

 

مدل میز توالت ساده, میز آرایشی پارچه ای

طراحی میز آرایش

 

میز آرایش جدید, مدل های میز آرایش

میز آرایش مدرن

 

مدل میز آرایش, شیک ترین مدل میز آرایش

مدل میز آرایش دیواری

 

میز آرایشی پارچه ای,مدل میز آرایش

میز آرایش ساده

 

ایده هایی برای میز آرایشی,میز آرایش

شیک ترین میز آرایش

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/dressing2-table1-model.html



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

دو تصویر از پشت و جلوی موبایل جدید شیائومی منتشر شده که نخستین موبایل جهان با پردازشگر اسنپ دراگون ۸۸۸ است. 

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا،  موبایل شیائومی Mi۱۱ چند روز دیگر(۲۸ دسامبر) رونمایی می شود. این دستگاه نخستین موبایل جهان با اسنپ دراگون۸۸۸ است. 

 

البته هنوز شیائومی طراحی آن را فاش نکرده است. در همین راست دو تصویر زنده از این موبایل در وب سایت چینی ویبو رونمایی شده که پشت و جلویMi۱۱ را نشان می دهد.

 

در تصویر از پشت دستگاه یک ماژول مربع با سه دروبین و یک فلش ال ای دی دیده می شود. دوربین اصلی Mi۱۱ نیز ۱۰۸ مگاپیکسل است. همچنین شیائومی اعلام کرد این دستگاه با فناوری عکاسی رایانشی برای ثبت بهتر تصاویر عرضه می شود. دکمه کنترل صدا و خاموش و روشن کردن دستگاه نیز در کناره سمت چپ آن دیده می شوند.

 

 تصویر دوم این موبایل نمایی از نمایشگر آن است که البته بالای آن مشخص نیست. با این وجود طبق گزارش های اخیرMi۱۱ دارای سوراخی روی نمایشگر و ۴ لبه خمیده است. همچنین شیائومی ادعا می کند نمایشگر دستگاه بسیار پیشرفته است.

 

 

همچنین نمایشگر مذکور رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارد. اطلاعات موجود در نمایشگر نیز نشان می دهد Mi۱۱ دارای پردازشگر ۸ هسته ای ۲.۴ گیگاهرتز است  که در حقیقت همان پلتفرم ۵G موبایل اسنپ دراگون ۸۸۸ به شمار می آید. این دستگاه مجهز به اندروید ۱۱ خواهد بود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067230.html



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jaheshland

یک شرکت چینی حق امتیاز اختراع موبایلی با ۸ دوربین پشتی را ثبت کرده است. 

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، تولیدکنندگان موبایل به طور مداوم مشغول نوآوری هستند. چند سال قبل موبایل ها فقط یک دوربین داشتند، اما در این اواخر تنظیمات دوربین ۳ و ۴ تایی در تلفن های هوشمند بسیار معمول شده است.

 

 اکنون یک شرکت چینی قصد دارد از این هنجار پا فراتر نهد و موبایلی با ۸ دوربین در سال جاری میلادی عرضه کند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موبایل

 طبق گزارش وب سایت «لتس گو دیجیتال»  شرکت چینی «لنز تکنولوژی» اخیرا حق امتیاز اختراع جدیدی برای دستگاهی با ۸ دوربین پشتی ثبت کرده است. این شرکت چینی در حوزه تولید موبایل شناخته شده نیست اما برای اپل، سامسونگ و هواوی تجهیزات فراهم می کند. همچنین لنز تکنولوژی نمایشگر برای اپل واچ تهیه می کند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11064894.html



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()